A reality bulik folytatódnak
Dátum: 2006. április 22, szombat
Téma: Olvasóink írták



Sokan utálják ezeket a műsorokat, mégis a nézettségi listákon az első helyeket foglalják el. Emlékeznek még arra, amikor néhány magyar fiatalt leköltöztettek a Balatonra és minden vasárnap 30 percben összefoglalták a heti eseményeket? Ez volt a Balatoni Napló és így kezdődött el Magyarországon a reality őrület.






Aztán jöttek sorba a nézők kegyeiért versengő műsorok, a Bázis, a Tégla, a Big Brother 1-2, az Erőd, a Big Brother VIP, a VV 1, 2, 3 (lassan itt a 4 is-erről egy kicsit később),A NAGY Ő 1-2-3, a Fear Factor, a Survivor 1-2, A világ hét csodája és Győzike, aki most kezdi a harmadik családbemutató szériáját.

A nézők egy része biztos, hogy nem bánná, ha véget érnének a valóság show-k, mert nem olyan világot mutatnak be, mint amelyet kellene, vagyis mű környezetben befolyásolják a szerkesztők az események alakulását.

Negatív kritika ide vagy oda jönnek az újabb műsorok.

A két kereskedelmi csatorna műsorkínálata nem fog szűkölködni ebben a témakörben.

Az RTL már folytatja a Győzikét, amelyet egészen nyár elejéig lesz módunk megtekinteni a már megszokott időpontban, hétfő esténként és jön az ECOPOLY című, a tervek szerint nyolc epizódból álló "business-reality" sorozat is.

Azt gondolhatnánk, hogy Magyarország csak veszi a külföldön már bevált műsorokat, illetve azoknak a jogait, de már mi is exportálunk műsorokat (a folyamat el van kezdve).

Ezt a folyamatot az RTL KLUB indította el, amikor kiderült, hogy a saját fejlesztésű Való Világot sok külföldi tévétársaság is jónak tartja. Természetesen ezzel még nem lett egy
olyan hálózat kiépítve, amelyet a holland Endemol hozott létre. Ennek a cégnek már több műsora is sikerrel futott itthon, többek között a Big Brother, az Áll az alku (a megújult műsor igazi ellenfele a Barátok Köztnek), a Kifutó, az Azok a szép napok és a Rettegés foka.

Egy-egy produkció jogainak eladása sok-sok milliót (nem Forintban) hozhat az ötletgazdának, így ebben sokan nagy üzletet látnak.

Lehet, hogy Magyarország is sikerrel fog értékesíteni nagy műsorokat, illeteve azok jogait, hiszen a SBP-Media több produkciós tervvel áll már a televíziók ajtajában. Több magyar produkciós iroda is rendelkezik olyan tervekkel, amelyeknek a megvalósítása még várat magára, de az sem elképzeletlen, hogy először külföldön készítik el, majd ha ott „bejön”, akkor próbálkoznak meg vele a hazai televíziók is.

Az egyik legsikeresebb és kelendőbb műsorfajta a reality, így ezzel lehet a legtöbbet keresni.

Már érdeklődnek bizonyos médiavállalkozások a magyar fejlesztésű New-Kingdom, avagy az Új Királyság című műsor iránt, amely 10 hétre köti le a nézők figyelmét, nem kis nézettséget ígérve. A játékban 10 szerencsésnek van lehetősége arra, hogy 10 hét alatt egy teljes királyságot felépítsen. Természetesen a műsor a jelenben készül, így a lovakat luxus limuzinok váltják fel, a futárok helyett pedig Interneten keresztül adják ki a parancsokat a király jelöltek.

A kilencvenes években nem hittünk a szemünknek, amikor a Friderikusz Showban a Stamp együttes tagjai dobogat verve ugráltak (ezt akkor még nem nevezték táncnak), most meg arénákat telítenek meg ezek a művészek és erre a stílusra épülnek a jövő műsorai. Ősszel táncra hívja nézőit a tv2 és az RTL Klub is. A műsorok felépítése még titok, de az biztos, hogy nézettségben nem fognak a lista legvégén kullogni.

Amikor ezekről a műsorokról beszélgetnek az emberek, felmerül egy kérdés, hogy mi lesz a meghirdetett Való Világ 4 sorsa? Erre sajnos senki sem tudja a választ, többek szerint még az RTL sem tudja, hogy mit akar a műsorral. A dologban csak egy biztos, hogy a villa áll a Magyar Televízió stúdiójának udvarán (ez nem elírás). Bérlik a területet és a MTV-nek jól jön a pénz.

szerző: Szöllősi Gábor szgabor@zug.hu 20/33-64-166

 

 







A cikk tulajdonosa: CSABANET - Békés Megye Kulturális Portálja
http://www.csabanet.hu

A cikk webcíme:
http://www.csabanet.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1636